13.8.17

Fotoblogi: Fotosessioonidest


Kui ma pildistamisega alustasin, siis teadsin, et stuudios mina fotosessioone teha ei taha. Mulle meeldib loodus, looduses viibimine ning minu jaoks on ideaalseim kui saan kaasata loodusega ka oma kliente. Võtta ette väike jalutuskäik, piknik või niisama tore olemine mõnes kindlas paigas, kus oleks rohelust, lastele ehk isegi turnimist, meri või muu ilus veekogu. Kodus pildistades on mul kasutada metsatukk, põlluteerada, viljapõllu nurk ning aiaäärne. Oi, millised plaanid mul tulevikuks on! Tahan rajada päris oma isikliku õuestuudio nurga oma koju. Juba talveks küsitakse, kas saab jõulunurka tulla :)

Küll aga ei pildista ma klassikalises mõttes stuudios. Kas ma kunagi sellise endale rajan, ei oska öelda. Olen mitu aastat hoogu võtnud ent ma ei leia selles enda jaoks mingit põnevust. Järelikult siis ei peaks sellega tegelema.

Enamjaolt viin fotosessioone läbi õues. Vabas õhus. Kas kliendi kodus, kuskil ilusas paigas, mõnikord harva ka mõnes ilusas hotellitoas (peamiselt buduaarisessioonid) Õues pildistamisega on aga tihtipeale keeruline, eriti arvestades ilma. Tänavu on see eriti jube olnud. Vihm ja päike vahelduvad nii kiiresti, et ei jõua silmigi pilgutada. Oi kui palju olen pidanud sessioone tühistama või edasi lükkama. Siinkohal tekib ka teinekord probleeme kliendiga. Ma olen aus ja ütlen julgelt, et kui soovitakse pildistada välitingimustes ning ilm meid sel hetkel ei soosi, peab klient sellest ka teadlik olema. Kalli tehnikaga ei ole mina nõus vihmaga õues pildistama, 100% veekindlust ei ole mulle ju antud. Pulmapäeval on meil alati planeeritud varuvariand (kas varjualused, hotellid kellega koostööd teen või pulmapeopaik ise) On olnud juhuseid, kus ei mõisteta, miks me ometi vihmaga (või lausa äikesega!) pilte ei tee. Varem ma enne sessioonidetaile ei maininud, et kehva ilma korral jääb pildistamine ära, sest see oli nii iseenesest mõistetav, nüüd aga on see alati oluline tegur, mille vestluses kliendiga ära mainin. Paraku on see risk millega peab arvestama. Eriti neil, kes on planeerinud ka aja meigis/juuksuris. Kahjuks ei saa mina ilma vastu astuda ning teinekord tõesti juhtub just sel päeval kole olema.

Teine murekoht on lauspäike. Väga paljud kliendid soovivad pildistada tugeva päikesega, arvates, et see on piltide puhul ideaalseim! Ei ole :) Ideaalne on mahe valgus, kus päike ei aja silmi kissitama ega tekita igast küljest tugevaid varje näole. Küll aga olen ma aastatega ära õppinud ka lauspäikesega pildistamise. Mõnikord armastan ma teatud varje südamest! Enamasti on aga päikeselise ilmaga mõistlik pildistada metsas, pargis. Kohas kus on palju puid, seinu kuhu varjuda ning sel juhul jääb päike pildistatava seljataha taustaks ja teinekord, näiteks läbi puuvarju, kumab imeliselt! :)

Kaks kõige tähtsamat osa õuesessioonide murekohtades minu jaoks. Kuid mitte ületamatud raskused. Kõik peab kindlasti arutama, mõtlema tagavaraplaanidele ning leidma parima lahenduse :)

No comments: