20.3.17

Märtsi galerii & muhelused


Tuli mõte postitada blogisse oma telefoni kogunenud pilte ja lisada sinna lisaks ka kommentaare ehk minu maailmas muhelusi :) Kes ei tea, siis mul on Instagram kuhu postitan (pea)igapäevaselt ka pisikesi noppeid meie maaelust (ja muud veel lisaks) Alustan esimest postitust kohe kurva sündmusega, mis meid väga väga ootamatult tabas! Nimelt suri väga äkki ära meie armas pesamuna (meie kõige esimene ühine lemmikloom/pereliige) tarantel :( Tomil on neid kokku olnud 3 ning tema oli neist kõige mürgisem/äkilisem. Ja imeilus! Tegin talle suure austusega tuhastamismatused ning nüüd jääb terraarium uut elanikku ootama. Kurvaks tegi see sündmus meid mõlemaid, sest kuigi nad elavad ju rahulikult oma "pesas" on ta siiski igapäevaselt meiega ning olemas. Nüüd enam ei ole :(


Paar viimast pilti loodetavasti viimase lumega! Lambad on märtsikuus vaid loetud arvul kordi aedikusse saanud, sest sademetega ma neid sinna viia ei soovi. Ega nad hakkavad kohe mööda aiaääri venima kui mingi ollus taevast alla sajab. Kuigi vihm neile midagi ei tee, siis on see ebamugav ning mulle ei meeldi, kui teised saavad katuse all olla ja nemad mitte. Suvel saavad nad omale uue aia koos varjualusega, praegu käin neid aedikusse viimas nagu hobuseid :)


Hobused ja lambad jagavad hetkel aedikut. See tähendab, et aedikusse tuleb vedada 3 erinevas asukohas portsu. Kui viid ühe või kaks, ei lasta lambaid ligi, sest üks kuri mutt Ginnie jookseb enne kahe kuhja vahet kui villaseid sööma laseb. Nii tuleb teha ka kolmas heinakuhila, et vaesed lambused jaole saaksid. Hobused on ikka õelad :D


Üks kurb sündmus juhtus veel. Üks kanaproua, kes meie üle-eelmise aasta uustulnukate seas oli, suri siiski ära. Ta oli ka juba ilmselt 4-6 aastane, vana puurikana, seega oli ime, et ta niigi kaua elas. Nokk oli tal drastiliselt lühikeseks kärbitud ning imestasime tuues, et ta üldse süüagi saab. Meie juures elas ta ilusad 2 aastat ning nautis vabakana elurõõme :) 


Mind on tabanud taimehullustus ehk tänavu tegin esimest korda ettekülvi, olen ostnud juba 2 uut kaktust, lisaks emalt saadud huvitav kaktuseline? Ostsime mulle ka priimula ja amplitaimi. Oi, ma ootan pikisilmi taimelaatasid, sest tänavu tuleb palju puid kokku osta! :)


Olen leidnud uueks hobiks raamatupoodide külastuse. Viimased kaks võrratut leida, millest pilti tegin, et teaksin lähikuude jooksul ka endale soetada. Palgiteemaline ja jõulufanaatikuna ka üks jõuluraamat, mis oli lähemalt lugedes niivõrd armsasti kirjutatud. Must have!



Ükspäev kui auto remondis oli, sain võimaluse üle piiiika aja emaga tööringile kaasa minna. Lõunapausi ajal käisime ühte pisikest raba piilumas vaatetorni otsast. Audrus.


Olen viimasel ajal püüdunud ka Põksuga rohkem aega koos veeta, igatsen teda nii nii väga :( Õnneks hoolitsevad ema ja üks naabripere tema eest kenasti, seega mul pole tarvis muretseda. Põks käib tihti Saba juures magamas ning kauss on tal alati süüa täis :) 


Ükspäev said hobused esimest korda terve päev tekivabadust nautida. Päike oli tõeliselt soe ning olematu tuul oli ainult kosutav :) Oi nad olid rõõmsad. Enne trenni pidid nad muidugi jõudma ka mudaloikudes püherdada, seega hiljem seda tolmu koos sopaga maha kraapida oli trenniks omaette.


Esimene võõrelanik meie kodus suri jahimehe kuuli läbi (kärntõves) teise tõid kassid jahisaagina koju, kolmandat nägin ma küülikutepuuri läheduses kui kassid ta puu otsa ajasid ning neljanda leidsin nüüd hiljuti hobuste talli kõrvalt kui kassid taaskord kedagi piirasid aga lähedal ei julgenud minna. Tegi ikka kõva häält. Valge ja imepisikene, päris beebi alles. Kuskil on neil ilmselt pesa. Pisikene värises ja karjus elueest, jätsin ta paigale. Halb värk, arvestades kanade heaolu. Aga ei ole midagi teha. Eks näis mis saama hakkab. Ilmselt kui esimesed ohvrid, pean hakkama püüdma kuigi ei taha kunagi loomadele kätt ette panna. Teisalt, oma kanakarja eest ma pean siiski ka seisma...


Selle aasta pisiprojekt: raamaturiiul tuppa. Ma armastan oma raamatuid ja kolmandat aastat ma ilma riiulita läbida ei suuda! :) Ma armastan iga kell ka enne vanu asju kui uusi. Seepärast kangutasin aida eesruumis seisva igivana ja poollagunenud riiuli välja, lihvisin kergelt liivapaberiga üle ning jätsin suvekuuri tuulduma. Lihvida on kõvasti (pildil pole veel midagi tehtud) Lõpuks värvin ta lihtsalt üle (kriidikas?) Kõik mu raamatud sinna ilmselt ära ei mahu ja kunagi tulevikus pean ikka uueväärse vana muretsema ent praegu ajab asja ära :) Kui saaksin kuskilt veel odavalt või tasuta värvi, oleksin kahjumis vaid ajakuluga :)


Viimasel ajal saavad hobusedki vaid pool tundi või tunnikene õues olla, kui juba sadama hakkab. Muidugi võiksid nad vihmaga ka liguneda, tekid ju seljas ent kuniks ma ise samalajal kodus olen ja viitsin, vean nad kuiva talli tagasi. Spirit on sellega igatahes vägagi nõus. Talliuksed avatuna, saavad nad siiski rohkem värsket õhku, kuivas olla ja heina nosida. 


Rex (parempoolne) käib viimased paar päeva kuudis ringi nii, et suu on nagu hamstril põhku ja karvatuuste täis. Ehitab pesa? Paistab, et peaks mõtlema küülikuisanda külaskäigu üle ent ma ei tahaks neid mitte kuidagi pässiga eraldada. Nii armas, et nad saavad koos kasvada ja olla :)


Majaremondi ajal ei tohiks mitte kunagi valget värvi välisust muretseda! Ütleme nii, et esimese nädala jooksul sai ta nii rikutud, et inetu kohe :( 


Meie ukseesine. Igapäevane nähtus peale vihmasadu, mis õnneks üsna kiiresti taandub ent jätab maha megamudase pinna, mille tallamise tõttu on murukate peaaegu et haihtunud. Hetkel on katteks ka üsna savine pinnas, sest mulda pole ehitustööde jätkumise tõttu lihtsalt mõtekas peale laotada. 


Ja imeline hoov :) Kummikud jäävad alatasa mutta kinni. Näha on ka "armas" väike tiigikene septikutorude ümber. Ehk et tean firmat mida mitte soovitada töid teostama :)


Huvitavad taimed kasvavad välisukse ees savisel pinnal!?



Ja lõpetuseks üks tore raamat mille päriselt ka endale koju tõin poest. Tõesti soovitan, selle aasta ilmutus! Paremalpool aga minu lemmik õlakott.


5 comments:

cristal said...

Kas on täiesti kindel, et üks küülik isane pole? Kui juba pesaehitus käib, oleks mõistlik lähipäevil kontrollida ega kedagi pesas pole... On ennegi juhtunud. Isane siis kindlasti eemaldada, eks! Selliste külmade öödega on poegadel hästi sooja vaja.

cristal said...
This comment has been removed by the author.
Kris V said...

Nad on jaanidest alates koos olnud. Kahtlen et tegu isasega :) Mul peaks selle aja peale juba mitu pesakonda olema?

cristal said...

kui täiskasvanud loomad, siis küll :) ega nüüd polegi muud, kui peikale külla viia proua ;)

Kris V said...

Meil pisipere soove ei ole seega ta peab oma sobrannaga seda pesa jagama :)